משכנתא פנסיונית/ משכנתא הפוכה/ משכנתא לגיל השלישי

משכנתא הפוכה מה זה?

משכנתא הפוכה מה זה ?

משכנתא הפוכה בעיקרון מיועד לבני הגיל השלישי (60+ ולפעמים גם בגיל 55+) לבעלי נכס קיים, שרוצים ומוכנים למשכן את הנכס שלכם תמורת הלוואה/משכנתא מכל מיני סוגים לטובת סכום חד פעמי לכל מטרה כמעט (עזרה לילדים, רכישת דירה , טיפול רפואי, הנגשת הבית, רמת חיים..). 

מדובר על מוצר אשראי יחסית חדש, שצריך להבין את כל ה-חסרונות משכנתא הפוכה וכן את כל היתרונות שלה. 

כמובן ישנו הבדל גדול גם בין המשכנתא המוצעת בבנקים השונים (בין בנק לבנק) וכן בין החברות החוץ בנקאיות (בינן לבין עצמן) וכן בין הבנקים לחברות האלה. 

דווקא בעסקת משכנתא שכזו חשוב ביותר להתייעץ עם המומחים שלנו ולהבין את המשמעות של העסקה הזו, לטווח הקצר וכן לטווח הארוך. 

משכנתא לגיל השלישי

מה ההבדל בין משכנתא הפוכה לבין משכנתא פנסיונית או משכנתא זהב?

ההבדל בין משכנתא פנסיונית או משכנתא הפוכה היא בעיקר השם של המשכנתא שמטרתה היא אותה הדבר. ההבדל בשמו היא מה שמעיד על המיקום שממנו נלקחת המשכנתא. לדוגמא משכנתא הפוכה זו היא משכנתא של החברות החוץ בנקאיות. משכנתא פנסיונית- זה השם של אותה המשכנתא רק בבנק מזרחי טפחות. משכנתא לגיל השלישי – היא המשכנתא שמוצעת על ידי בנק לאומי.

יש הבדל משמעותי – בין סוגי המשכנתאות מכל מוסד ומוסד- כי ישנם הבדלים משמעותיים בצורה שהמשכנתא הזאת מוצעת. לדוגמא: 

המשכנתא לגיל השלישי בבנק לאומי – מוצעת ל-20 שנה. השאלות שעולות בעניין- זה מה קורה בעצם אחרי 20 שנה. יש לצין כי הבנק עצמו ונציגיו מסבירים ומבהירים שלא יוציאו את האנשים מהבתים עד ליום מותם. יחד עם זאת יש לציין שבגלל שמדובר במסלול חדש יחסית- לא נראו עדיין מקרים כאלה בפועל. 

המשכנתא של בנק מזרחי – משכנתא פנסיונית – דורשת החתמת ידוע של הילדים (כל הילדים חייבים לחתום על כך שהם מודעים לכך שהוריהם לוקחים משכנתא בגיל השלישי על הבית שלהם). 

יש חברות חוץ בנקאיות שמאפשרות לקבל אנונה (קצבה חודשית) עבור משכון ביתם. יש כאלה שלא. יש כאלה שיתנו משכנתא עבור רכישה של דירה אחרת ויש שלא. ועוד ועוד ועוד. יש הבדל משמעותי בין החברות, בין מה שהן מציעות והדרך שבה הן מצעות את הדברים.

להשארת פרטים לשיחת יעוץ-

השאירו את הפרטים שלכם כאן

הגבורה 1, משרד 28, אשקלון

משרדינו ממוקם באשקלון ואנו מנוסים ובעלי כל היכולות הנצרכות לתת שירות בכל הארץ.

0523-222-132

רוצים לשאול משהו? משהו דחוף? חייגו עכשיו!

תפריט נגישות